Weekly update 29/24 Roemeens

Aseară târziu, după o întârziere semnificativă din cauza defecțiunii globale a computerului care a perturbat, printre altele, traficul aerian, eu și Nico ne-am întors acasă de la o vizită la unele dintre contactele noastre din România.

Luni, 15 iulie, am plecat dimineața devreme și am zburat spre Budapesta prin Eindhoven. Apoi cu autobuzul și trenul până la Debrețin de unde am fost preluați. Căldura a fost un pic de șoc și, din păcate, nu este nevoie să te obișnuiești.

Din fericire, pensiunea de la fermă a avut recent aer condiționat. Căldura este acolo de săptămâni întregi și are un fel de efect paralizant asupra oamenilor, ca să nu mai vorbim de animale. Cu toate acestea, culturile din fermă cresc foarte bine, din cauza vremii ciudate cu multă ploaie și multă căldură, creșterea culturilor este mult mai rapidă decât în ​​mod normal. Cartofii care sunt recoltați în mod normal în septembrie/octombrie sunt deja gata de recoltare. Datorită creșterii explozive, există un surplus de produse de calitate excelentă. Datorită căldurii și puterii de cumpărare scăzute, cererea este mai mică decât în ​​mod normal.

Partea bună a acestei povești este că există multe de oferit. Casele de copii, căminele de bătrâni, oamenii săraci din sate, la care ajungem prin Csaba și Imola, printre altele, pot distribui cu generozitate.

Ne-am distrat de minune la ferma cu Attila si echipa lui, ca sa nu mai vorbim de Csaba din Breaza.

Aici este linkul către fotografii.

Miercuri, 17 iulie după-amiaza am plecat spre Cluj Napoca, după ce am petrecut acolo noaptea am mers a doua zi la Bichiș să vedem casa în care locuiește Kata. Construcția a început de mult, dar acum locuiește acolo. A devenit o casă foarte frumoasă, ea este foarte mulțumită de ea. Puțini oameni mai trăiesc în sat, dar ea se simte complet ca acasă și la locul ei. Este grozav că am ajutat să facem posibil acest lucru. Încă așteptăm conexiunea TV, ea adormea ​​în timp ce se uita! Acest lucru va fi, de asemenea, rezolvat în curând.

Aici este linkul către fotografii.

A doua vizita a fost la Viorel si Elena in Deaj. Acolo erau ocupați să coace pâine și să gătească mâncare pentru oamenii din Haranglab. Era foarte cald în bucătărie și brutărie, dar își făceau treaba netulburați. Sunt mulțumiți de sprijinul nostru care face posibil să ajutăm oamenii.

Viorel ar dori să îmbunătățească nivelul de trai în comunitatea țigănească din Haranglab. Mai ales cu accent pe copii, lucrurile de bază, hrana, îmbrăcămintea, creșterea și educația mai bună. Acesta din urmă este deosebit de important, nu merg acum și dacă merg nu sunt bineveniți. Are ideea să cumpere o casă abandonată în Haranglab și de acolo începe acest proiect de îmbunătățire. Am vizitat casa, situata intr-o locatie frumoasa si buna. Poate că va avea o continuare.

Aici este linkul către fotografii.

Am ajuns seara la Breaza, Imola pregatise o masa delicioasa si erau multe de povestit. Nu ne-a lipsit nimic, nu am dormit bine, doar că a rămas prea cald în casă.

Vineri, 19 iulie, am descărcat mai întâi camionul pe care îl încărcăm pe 10 iulie. Deci, există un stoc frumos de distribuit din nou și a fost plăcut să experimentez cum a mers încărcarea și acum descărcarea.

Aici este linkul către fotografiile de la descărcare.

Apoi am mers la Marin în Band împreună cu Imola și Csaba. Când au ajuns acolo, erau ocupați să gătească mâncare pentru programul de masă. Din pacate, sotia lui Marin a fost internata din nou la spital pentru cateva zile, probleme cu diabet si inca un defect, enervant desigur. Am vizitat cartierul și casele care au fost construite acolo cu sprijin financiar din Olanda. Între timp s-a discutat tot felul de povești. Era destul de liniste, multi dintre locuitori plecasera in zona Borsec unde sunt multe ciuperci de vanzare. Ei lucrează la asta toată ziua și dorm sub o prelată în pădure. Comercianții cumpără recolta de la ei, probabil câștigând cei mai mulți bani din ea. După ciuperci, este rândul fructelor de pădure. Este greu de înțeles ce se întâmplă într-un asemenea cartier. Ai crede că vei avea o viață mai bună într-un loc mai bun cât mai curând posibil. Nu toată lumea gândește așa, am vorbit cu cineva care a trăit acolo toată viața și l-am întrebat asta. A ridicat din umeri și a spus: aici m-am născut, aici este casa mea.

Aici este linkul către fotografii.

Am vizitat si o familie din satul Petrilaca de Mures, unde locuieste o familie cu patru copii care este ajutata de un prieten al lui Csaba. Acesta îl antrenează și îl ajută cu îmbunătățiri în și în jurul casei sale, omul primește materiale de construcție de la noi și în principal lucrează singur. O condiție importantă este ca copiii să meargă la școală și să fie interzis să bea. Acest lucru se poate realiza cu pași mici, nu poate fi comparat cu Haranglab, de exemplu. Această casă este situată într-un loc frumos într-un sat foarte liniștit.

Nu departe se află vile spațioase ale germanilor bogați care servesc drept case de vacanță.

Iată link-ul către fotografii.

După-amiaza, la Breaza s-au adunat 11 doamne mai în vârstă, acestea fiind participante la programul pentru vârstnici. Imola i-a dus la un fel de program de dans pentru bătrâni într-un sat de lângă Reghin. Am refuzat în mod logic invitația de a participa la aceasta. Ulterior s-a dovedit că toată lumea s-a bucurat de acest eveniment, au fost peste 100 de participanți și a fost condus de un om inspirator în acest domeniu.

Iată link-ul către fotografii.

Desigur, s-au discutat multe povești. Imola a povestit despre bărbatul cu un singur picior care are TBC și locuiește într-un apartament sărac din Reghin (vezi raportul săptămânal 10/24 A fost internat într-o clinică și nu va mai rămâne mult acolo). După aceea vrea să locuiască din nou în apartamentul lui, dar respinge alternativele. De ce??

Asistentele comunitare din Diaconia sunt oameni cu adevărat speciali, circumstanțele în care își desfășoară activitatea sunt uneori de necrezut. Lângă Bistrița și-au început activitatea și ca asistenți comunitari în satele din jur. Imola s-a implicat ca asistent social, ea ajuta la aranjarea beneficiilor si lucruri de genul. De exemplu, ei tratează acolo un bărbat grav neglijat, care trăiește în condiții foarte proaste și nu i s-a spălat sau i s-a dat haine curate de ani de zile. Lăsați-vă imaginația să vă dezvăluie cum trebuie să fie!

Sâmbătă, 20 iulie, s-a dovedit a fi o zi lungă de călătorie, dar ne-am întors acasă cu bine dintr-o călătorie frumoasă, utilă și inspirată.

Reghina din Ticau a trimis o serie intreaga de fotografii cu distributia produselor din ferma.

Iată link-ul către fotografii.

Henk Muller călătorește puțin și ne împărtășește experiențele sale.

Iată link-ul către fotografii.

Și Viorel și Elena și-au trimis din nou contribuția.

Iată link-ul către fotografii.

Fotografiile lui Marin au venit de la Band despre activitățile de acolo.

Iată link-ul către fotografii.

Joszi din Tîrgu Mures isi continua munca si el.

Iată link-ul către fotografii.

Miercurea viitoare putem încărca un alt camion. Este bine că toți facem această muncă împreună.

Citiți și mesajul despre grătar din blogul anterior și înregistrați-vă. Este bine să ne întâlnim într-o atmosferă diferită.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Weekly update 7/24

Weekly update 14/24

Weekly update 8/23